مقام اتحادیه اروپا: تحریم نفت ایران، برجام را تضعیف می کند
(last modified Fri, 03 May 2019 05:39:43 GMT )
ثور 13, 1398 10:09 Asia/Kabul
  •  مقام اتحادیه اروپا: تحریم نفت ایران، برجام را تضعیف می کند

کمیسر اتحادیه اروپا در امور انرژی گفت: اقدام امریکا به تمدید نکردن معافیت خریداران نفت ایران، اجرای برجام را تضعیف می کند.

به گزارش رویترز، "میگل آریاس کانته" روز پنجشنبه در نشست خبری مشترک با "ریک پری"  وزیر انرژی امریکا در بروکسل تاکید کرد، اروپا همچنان با حمایت از توافق هسته ای برجام، آن را بهترین توافق می داند و بر این باور است که اقدام یکجانبه امریکا در تمدید نکردن معافیت کشورهای خریدار نفت ایران، اجرای این توافق بین المللی را تضعیف می کند.

کانته با اشاره به اختلاف موضع اروپا با امریکا در زمینه اعمال تحریم های نفتی علیه ایران تاکید کرد، تا زمان پایبندی ایران به تعهدات هسته ای خود، اروپا نیز به برجام متعهد خواهد بود.

وزیر انرژی امریکا برای شرکت در مجمع انرژی اروپا- امریکا به بروکسل سفر کرده است. 

دولت امریکا هفته گذشته در آستانه نخستین سال خروج غیرقانونی این کشور از برجام اعلام کرد که از امروز دوم ماه مه معافیت خریداران نفت ایران را تمدید نخواهد کرد. 

دولت امریکا در سال 2018 نیز اعلام کرده بود که صادرات نفت ایران را به صفر می رساند اما در اجرای این سیاست شکست خورد و مجبور شد چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه، ایتالیا، یونان و نیز تایوان را از تحریم های نفتی ایران معاف کند.

 

کلیدواژه