ثور 16, 1398 14:29 Asia/Kabul

از دستاوردهای جدید ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور معاون هماهنگ کننده و فرمانده نیروی زمینی این نیرو رونمایی شد.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری صدا و سیما، پهپاد "فراز 220" از دستاوردها جدید ارتش جمهوری اسلامی ایران است که قابلیت گشت زنی تا شعاع عملیاتی 100 کیلومتر، تداوم پروازی بیش از 8 ساعت، حمل 20 کیلو محموله شناسایی و دید شبانه و روزانه دارد.
از دیگر دستاوردهای جدید ارتش ایران، سامانه هدایت لیزری است که قابلیت هدایت موشک های لیزری تا بُرد پنج و نیم  کیلومتر را دارد.
این سامانه که به موشک های لیزری متصل می شود، قابلیت شلیک انواع موشک های لیزری کدگذاری شده آن هم با تحرک پذیری بالا را دارد.
دستاورد رونمایی شده دیگر ارتش جمهوری اسلامی ایران، سامانه دوربین فوق بلند است که این سامانه می تواند یک انسان را از فاصله 15 کیلومتری و یک خودرو را از فاصله 20 کیلومتری 150 برابر بزرگنمایی و آشکارسازی کند.
سیستم اپتیکی "توپ 23 میلی متری" هم دیگر دستاورد رونمایی شده ارتش ایران است؛ این سیستم شامل یک دوربین دیجیتال با بزرگنمایی 30 برابر است که توان درگیری توپ را به دو برابر افزایش می دهد.
نیروگاه خورشیدی سیار با توان خروجی 5 کیلووات و استوانه آبندی تانک "چیفتن" Chieftain از دیگر دستاوردهای رونمایی شده ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

 

کلیدواژه