تاکید بر هماهنگی مواضع ایران و هند در مسایل مختلف
(last modified 1398-02-24T11:34:38+00:00 )
ثور 24, 1398 16:04 Asia/Kabul
  • تاکید بر هماهنگی مواضع ایران و هند در مسایل مختلف

وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار با همتای هندی خود در دهلی نو اعلام کرد: مواضع دو کشور در بسیاری از زمینه ها همراه و هماهنگ است.

 "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران در پایان نشست با "سوشما سواراج" وزیر امور خارجه هند، این نشست را خوب توصیف کرد و گفت: اینگونه گفتگوها و تبادل نظرها برای روابط  تهران و دهلی نو ضروری است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین گفت: در این دیدار، وزیر امورخارجه هند بر اهمیت برجام و ضرورت بهره مندی ایران از منافع این توافقنامه تاکید و ایران هم اعلام کرد، اقدامات اخیر در موضوع هسته ای، در چارچوب برجام بوده است.

"ظریف" با اشاره به برخی وقایع منطقه ای افزود: ایران، سیاست های افراد تندرو در داخل حکومت آمریکا را که دست به اقدامات خرابکارانه زده اند پیش بینی کرده بود و آنها تلاش می کنند به نوعی تنش را در منطقه تحمیل کنند.

وزیر امور خارجه ایران، مباحث انرژی، بندر چابهار، تحولات افغانستان و روابط دوجانبه را محورهای دیگر نشست با همتای هندی خود عنوان کرد و گفت: در این نشست دو طرف بر افزایش حجم همکاری و مبادلات تاکید کردند.

وزیر امور خارجه ایران برای رایزنی با مقامات هند به دهلی نو رفته است. ایران و هند بیش از ۱۷ میلیارد دلار مبادلات تجاری دارند.

کلیدواژه