تخت‌روانچی: ایران برخلاف آمریکا، برای کاهش تنش در منطقه تلاش می‌کند
(last modified 1398-02-26T15:05:07+00:00 )
ثور 26, 1398 19:35 Asia/Kabul
  • تخت‌روانچی: ایران برخلاف آمریکا، برای کاهش تنش در منطقه تلاش می‌کند

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در گفت‌و‌گو با رادیو «ان پی آر» نیویورک گفت: جمهوری اسلامی ایران علاقه‌ای به تنش در منطقه ندارد اما برای دفاع از خود آماده است.

به گزارش ایرنا، «مجید تخت‌روانچی» صبح پنج شنبه در گفت‌و‌گو با این رادیو با تاکید بر اینکه ایران برای کاهش تنش در منطقه تلاش می‌کند، افزود: متاسفانه بعضی افراد در واشنگتن و منطقه غرب آسیا به دنبال افزایش تنش و تحریک هستند اما جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که منافع همه در این است که از اینگونه رخدادها جلوگیری کنند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد درباره عکس ادعایی نیویورک تایمز مبنی بر تجهیز قایق‌های ایرانی به سلاح، گفت: این شایعات بخشی از ادعاهای جعلی است که علیه ایران هدایت می‌شوند تا برای درگیری و جنگ آماده‌سازی کنند.

تخت روانچی همچنین درباره تصمیم‌ ایران برای خروج از برخی محدودیت‌های برجام افزود: اقدام ایران براساس بندهای 26 و 36 برجام است و این اقدامات در واقع برای حفظ برجام انجام شده است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران اخیراً در واکنش به اقدام آمریکا در خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها ضد تهران، از توقف فروش اورانیوم غنی‌سازی شده و آب سنگین ایران برای مدت 60 روز خبر داد تا اروپایی‌‌ها کوتاهی خود را در این مدت درباره برجام جبران کنند.

براساس بند‌ 36 برجام، ایران می تواند در مواقع بازگشت تحریم ها، برخی از تعهدات خود را کاهش دهد.

کلیدواژه