تخت روانچی :خروج آمریکا از برجام نقض فاحش قوانین بین المللی است
(last modified Sat, 25 May 2019 04:50:52 GMT )
جوزا 04, 1398 09:20 Asia/Kabul
  • تخت روانچی :خروج آمریکا از برجام نقض فاحش قوانین بین المللی است

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت:خروج آمریکا از برجام نقض فاحش قوانین بین المللی و از جمله قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

«مجید تخت روانچی» سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با انتشار یادداشتی در روزنامه "واشنگتن پست"، افزود: تصمیم ایران برای ماندن در توافق هسته‌ای، برخلاف خروج آمریکا، به درخواست‌های کشورهای اروپایی انجام شد تا به آنها فرصت کافی برای جبران آنچه ایران در اثر خروج یکجانبه و پایبند نبودن آمریکا به تعهداتش از دست داده بود، را بدهد.
تخت روانچی با بیان اینکه ایران یکسال پس از خروج آمریکا از توافق هسته ای ، صبورانه منتظر اقدامات عملی اروپا ماند، گفت: اعضای باقیمانده در برجام و به ویژه اروپا، باید تعهدات خود را بر اساس توافق هسته ای به طور کامل انجام دهند  و زیان‌های ایران را جبران کنند در حالی که تاکنون هیچ گونه اقدام جبرانی اقتصادی ملموسی انجام نشد و به همین دلیل، ایران گزینه دیگری جز توقف برخی از تعهدات خود ندارد.
نماینده ایران در سازمان ملل متحد رویکرد آمریکا نسبت به ایران را فاقد انسجام دانست و گفت: این یک موضوع مخفی نیست که تعدادی از مقامات آمریکایی  و برخی از رهبران کشورهای منطقه خاورمیانه به رئیس جمهوری آمریکا، فشار می‌آورند که یک سیاست تند و سخت در قبال ایران اتخاذ کند.
این دیپلمات ایرانی،اعزام اخیر ناو جنگی آمریکا به خلیج فارس را نتیجه اتکا به  گزارش‌های اطلاعاتی جعلی مقامات آمریکایی و برخی از رهبران کشورهای منطقه دانست و افزود: حتی اعضای کنگره و متحدان آمریکا هم از این گزارش‌های جعلی حمایت نکرده‌اند.

کلیدواژه