جوزا 04, 1398 14:27 Asia/Kabul
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به دیدار ظریف با سناتور آمریکایی

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت : هدف از برخی دیدارهای وزیر امور خارجه ایران در آمریکا جلوگیری از تاثیرگذاری گروه های فشار همچون " گروه بی" بر جامعه سیاسی و افکار عمومی این کشور است.

به گزارش مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه،«سید عباس موسوی»در خصوص دیدار محمد جواد ظریف با یک سناتور آمریکایی اظهار داشت: بیش از دو دهه است که در جهت روشنگری و تبیین سیاست های جمهوری اسلامی، با نخبگان سیاسی غیردولتی آمریکا گفتگو و تبادل نظر می شود. وی گفت : این افراد نه مقام دولتی هستند و نه اختیار مذاکره دارند و نه مسئولان ایران با آنها مذاکره کرده و یا خواهند کرد.

 سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: هدف این گونه دیدارها، جلوگیری از تاثیرگذاری گروه های فشار همچون " گروه بی" بر جامعه سیاسی و افکار عمومی آمریکاست و به همین دلیل هم با واکنش شدید و عصبانیت تندروها مواجه می شود.

ظریف پیش از این گفته بود، گروهی متشکل از «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی تلاش می‌کنند تا در منطقه درگیری نظامی ایجاد کنند.

 

کلیدواژه