مسکو: اقدام آمریکا ضد برجام عامدانه و آگاهانه بود
(last modified Tue, 04 Jun 2019 05:41:38 GMT )
جوزا 14, 1398 10:11 Asia/Kabul
  • مسکو: اقدام آمریکا ضد برجام عامدانه و آگاهانه بود

معاون وزیر امور خارجه روسیه با انتقاد از رویکرد واشنگتن در خصوص برجام گفت:« اکنون زمان مناسبی برای دیدار سران سیاسی در خصوص برجام و تصمیم گیری در مورد آن است.»

به گزارش ایرنا، "سرگئی ریابکوف"، معاون وزیر امور خارجه روسیه با بیان این مطلب تاکید کرد، امریکا آگاهانه و عامدانه مرتکب نقض فاحش برجام، قطعنامۀ 2231 شورای امنیت و همچنین ماده 25 منشور سازمان ملل متحد شد. 

ریابکوف افزود، شرکای اروپایی ما، آنهایی که همراه با ایران و ما برجام را به تصویب رساندند، در طی این یک سال پس از کناره‌ گیری امریکا عملکرد ضعیفی داشتند و این مقدمه تصمیم بسیار قابل درک دولت ایران برای تعلیق اجرای بخشی از الزامات و تعهدات داوطلبانه و مورد توافق طرف ایرانی شد.

این مقام روس در خصوص اینکه آیا برجام در مسیر مرگ و فروپاشی تدریجی هست یا نه، گفت، اکنون برجام تحت مراقبت ویژه و زنده است.

سرگئی ریابکوف درباره استفاده امریکا از تحریم‌ ها در قبال کشورهای دیگر تصریح کرد، ما در روسیه این تصمیم را گرفته‌ایم که هرگز با امریکا در مورد هیچ یک از تحریم‌هایی که علیه روسیه وضع کرده است مذاکره نکنیم.

با خروج امریکا 18 ثور 1397 از برجام و کارشکنی‌ های واشنگتن در اجرای آن و همچنین بدعهدی طرف‌های باقی‌مانده در برجام نسبت به اجرای تعهدشان، شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران 18 ثور 1398 با انتشار بیانیه‌ای خطاب به کشورهای عضو برجام از کاهش سطح تعهدات ایران  خبر داد.

ایران به طرف‌های برجام 60 روز فرصت داده است تا مشکلاتی را که آمریکا در مسیر اجرای این توافق ایجاد کرده است، حل کنند وگرنه تهران اقدامات بعدی را انجام خواهد داد.

 

کلیدواژه