ظریف: ادعاهای آمریکا ضد ایران بر اساس طرح تخریبی گروه "بی" است
(last modified 1398-03-24T04:49:34+00:00 )
جوزا 24, 1398 09:19 Asia/Kabul
  •  ظریف: ادعاهای آمریکا ضد ایران بر اساس طرح تخریبی گروه

وزیر امورخارجه ایران در واکنش به ادعاهای مقام‌های آمریکایی مبنی بر دخالت تهران در انفجار دو نفتکش در دریای عمان گفت: ادعاهای بی اساس واشنگتن ضد تهران نشان می‌دهد که گروه "ب" نقشه "ب" را که همان دیپلماسی تخریب است، دنبال می کند.

«محمد جواد ظریف» روز جمعه در صفحه شخصی خود در توئیتر با بیان اینکه "می دانم تفکر گروه "ب" از کجا سرچشمه می گیرد"، نوشت: اتهامات ضد ایرانی آمریکا، بدون ارائه مدرک و شواهد واقعی، نشان می دهد، تیم "ب" متشکل از «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی، دیپلماسی تخریب اقدامات «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن برای کاهش تنش در منطقه را پیگیری می کند تا تروریسم اقتصادی ضد ایران پنهان بماند.
صبح روز پنجشنبه دو نفتکش حامل محموله های متعلق کشور ژاپن در دریای عمان دچار حریق شدند.
واحد جست‌وجو و نجات دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران بلافاصله پس از وقوع این حادثه، با نجات پرسنل و خدمه این دو کشتی آنها را جهت ارائه خدمات مناسب و درمانی به بندر جاسک (جنوب ایران) منتقل کرد.
«مایک پمپئو» وزیر امورخارجه آمریکا عصر پنجشنبه بدون ارائه هیچ‌گونه مستنداتی، ایران را مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان معرفی کرد.
سخنگوی دولت ایران روز پنجشنبه به کشورهای منطقه هشدار داد مراقب تله کسانی باشند که از بی ثباتی در منطقه سود می‌برند.

 

کلیدواژه