ایران: زمینه بازگشت مهاجران افغاستانی به کشورشان فراهم شود
(last modified 1398-03-27T10:31:05+00:00 )
جوزا 27, 1398 15:01 Asia/Kabul
  • ایران: زمینه بازگشت مهاجران افغاستانی به کشورشان فراهم شود

معاون امنیتی وزارت کشور ایران گفت: باید زمینه بازگشت مهاجران افغانستان فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی وزارت کشور ایران در نشست 4 جانبه ایران، پاکستان، افغانستان و سازمان امور مهاجران در اسلام‌آباد گفت: باید زمینه بازگشت مهاجران افغانستان فراهم شود. 

وی اضافه کرد: لازم است تا تهدیدات امنیتی در مرزهای مشترک با افغانستان رفع شده و همچنین زمینه بازگشت مهاجران افغانستان از ایران فراهم شود. 

ذوالفقاری با بیان اینکه ایران تجربه زیادی در حوزه مهاجران دارد، ادامه داد: تهران آماده است تجربه خود را در زمینه مهاجران برای حل  بحران پناهندگان به سازمان ملل منتقل کند. 

معاون امنیتی وزارت کشور ایران  خطاب به سازمان ملل و سایر کشورها تاکید کرد: بهتر است سازمان ملل و سایر کشورها تلاش خود را برای کاهش جنگ و درگیری که ریشه اصلی مهاجرت است را افزایش دهند. 

نشست چهارجانبه مهاجران افغانستان از امروز و با شرکت کشورهای ایران، افغانستان و پاکستان و همچنین سازمان امور مهاجران سازمان ملل در اسلام آباد در حال برگزاری است و تمرکز آن برروی بازگشت میلیون ها مهاجری است که در حال حاضر در ایران و پاکستان حضور دارند. 

ایران بارها اعلام کرده است که کشورهای مختلف و نهاد بین المللی بایستی وظیفه و مسئولیت خود را در زمینه مهاجران انجام دهند. 

در حال حاضر بیش از 3 میلیون مهاجر افغان در ایران به مدت 4 دهه زندگی میکنند وایران یکی از کشورهای اصلی میزبان این مهاجران است. 

کلیدواژه