جوزا 28, 1398 18:29 Asia/Kabul
  • دیدار هیات پارلمانی عراق با وزیر امور خارجه ایران

هیات پارلمانی عراق به ریاست «بشیر خلیل الحداد» نائب رئیس مجلس این کشور و هیات همراه با «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران دیدار کرد.

به گزارش روز سه شنبه مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امورخارجه؛ در این دیدار روابط عمیق و ریشه‌دار ایران و عراق، توافقات مهم میان دو کشور بویژه در زمینه‌های اقتصادی و تسهیلات ایجاد شده برای شهروندان ایرانی و عراقی برای تردد میان دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

حمایت‌های متقابل دو کشور در شرایط سخت، نقش همکاری ایران و عراق در ثبات و امنیت منطقه و وضعیت و تحولات منطقه از دیگر محورهای گفت‌وگوهای ظریف با هیات پارلمانی عراق بود.

«خلیل الحداد» و هیأت همراه وی امروز همچنین با «مسعود پزشکیان» نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ایران و رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و عراق دیدار و پیرامون تقویت همکاری‌های پارلمانی، دوجانبه و منطقه‌ای گفت وگو کرد.

نائب رئیس مجلس عراق در این دیدار، سفر هیأت پارلمانی عراق به ایران را بیانگر روابط برادرانه میان دو کشور خواند و تصریح کرد: ارتباط ایران و عراق فراتر از یک رابطه سیاسی است و روابط دو کشور ریشه‌ای دیرینه و برادرانه دارد.

کلیدواژه