تاکید ایران و روسیه برجلوگیری از مداخله آمریکا در سوریه
(last modified 1398-03-29T12:02:43+00:00 )
جوزا 29, 1398 16:32 Asia/Kabul
  • تاکید ایران و روسیه برجلوگیری از مداخله آمریکا در سوریه

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و دبیر شورای امنیت ملی روسیه برجلوگیری از مداخله آمریکا در سوریه تاکید کردند.

«علی شمخانی» روز چهارشنبه در حاشیه دهمین اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی جهان در شهر "اوفا" Ufa روسیه، در دیدار «نیکلای پاتروشف» دبیر  شورای امنیت ملی این کشور با اشاره به تجربه موفق همکاری تهران و مسکو در سوریه گفت: تداوم روند سیاسی آستانه برای سرعت دادن به ایجاد ثبات پایدار در سوریه بر اساس خواست و اراده مردم این کشور ضروری است.

شمخانی همچنین با تاکید بر تداوم همکاری ایران و روسیه برای کمک به شکل گیری روند آشتی ملی در افغانستان افزود: برگزاری دومین نشست مقامات عالی امنیتی همسایگان افغانستان که به زودی در تهران برگزار خواهد شد، فرصت مناسبی برای تسریع در روند کمک به ثبات پایدار در افعانستان خواهد بود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران همچنین با تبیین تصمیمات اتخاذ شده از سوی ایران برای کاهش تعهدات خود در برجام که پاسخی به بدعهدی آمریکا و کشورهای اروپایی است اظهار کرد: ایران در چارچوب برجام به صورت گام به گام تعهدات خود را برای مقابله با رفتار غیر قابل قبول طرفهای مقابل کاهش خواهد.

«نیکلای پاتروشف» نیز در این دیدار با تاکید بر  ضرورت جلوگیری از مداخله غیر قانونی آمریکا در سوریه و متوقف سازی برخی اقدامات نظامی اسراییل در سوریه گفت: اقداماتی که می تواند به بحران جاری در سوریه دامن بزند به هیچ وجه مورد تایید روسیه نیست.

پاتروشف تداوم ناامنی در افغانستان را بر امنیت همسایگان اثرگذار دانست و افزود: همسایگان افغانستان باید با پیگیری مستمر نشست های مقامات عالی امنیتی، نقش تعیین کننده خود را برای موفقیت روندهای سیاسی با جدیت دنبال کنند.

 

کلیدواژه