سرطان 05, 1398 07:57 Asia/Kabul
  • ظریف:

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه "تیم ب" از دیپلماسی نفرت دارد تصریح کرد، این تیم آمریکا را از مذاکره با ایران بیرون کشاند.

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف  سه شنبه شب در توییتر ضمن بازنشر مقاله سال 2017 "جان بولتون" مشاور امنیت ملی کنونی آمریکا و سناریوی جنگ طلبان برای چگونگی خروج از برجام نوشت، «ایران هرگز میز مذاکره را ترک نکرد؛ "تیم ب" در حالی که در حال توطئه برای جنگ بود، آمریکا را  از میز مذاکره بیرون کشید.»

اشاره وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به "تیم ب"، چند فرد جنگ‌طلب در جهان هستند که حرف اول نام یا لقب آنها با حرف "ب" آغاز می‌شود. «"بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی، "محمد بن زاید" ولیعهد امارات و "جان بولتون" مشاور امنیت ملی کاخ سفید.»

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا، سه شنبه 8 می 2018 به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است. تنها رژیم صهیونیستی، عربستان و امارات از ترامپ حمایت می کنند.

کلیدواژه