صالحی: ایران به دنبال حفظ تمامیت ارضی و حقوق خود است
(last modified 1398-04-19T09:48:51+00:00 )
سرطان 19, 1398 14:18 Asia/Kabul
  •  صالحی: ایران به دنبال حفظ تمامیت ارضی و حقوق خود است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه ایران همواره به دنبال حفظ تمامیت ارضی و حقوق خود است تاکید کرد: توسعه فناوری هسته‌ای با اهداف مسالمت آمیز از جمله حقوق غیرقابل انکار ایران است.

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مطلبی در روزنامه "فیگارو" Le FIGARO فرانسه، با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ایران نوشت : آمریکا از برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، به عنوان بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های غیر انسانی علیه مردم ایران استفاده می کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: تحریم های آمریکا هیچ تاثیری بر ایران نداشته است.

صالحی همچنین با اشاره به خروج آمریکا از برجام و نقض این توافق از سوی اروپایی ها تصریح کرد: ایران بر اساس بندهای 26 و 36 برجام مبنی بر کاهش تعهدات در قبال بدعهدی طرف ها، برخی تعهدات خود را کاهش داد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تاکید بر اینکه تهران هرگز وعده‌های آمریکا را باور نمی کند خاطرنشان کرد: ادامه این شرایط فاجعه بار عواقب جدی خواهد داشت که به طور قطع ایران از آن استقبال نخواهد کرد.

ایران روز یکشنبه پس از پایان مهلت 60 روزه خود به اروپایی ها برای اجرای تعهدات برجامی، فرایند عبور از غنی سازی بالای سه ممیز شصت و هفت درصد را آغاز کرد.

ایران همچنین به اروپایی‌ها هشدار داد اگر تعهدات خود را اجرا نکنند، گام سوم را محکمتر بر می دارد.

 

کلیدواژه