سرطان 30, 1398 12:29 Asia/Kabul
  • افتتاح یکی از پیشرفته ترین رادارهای جهان در جنوب تهران

پروژه راهبردی رادارهای "ام اس اس آر" MSSR و "پی اس آر" PSR آسمان تهران، با حضور وزیر راه و شهرسازی ایران روز یکشنبه در منطقه "کوشک بزم" قم(جنوب تهران)، به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا؛ رادارهای "ام اس اس آر"  و "پی اس آر" که همه مراحل نصب و راه اندازی  آن توسط متخصصان ایرانی انجام شده است، فضایی به شعاع 120 کیلومتر را پوشش می‌دهد.

این رادارها که به آخرین دستاوردهای روز جهان تجهیز شده است، نمونه‌ای از طیف وسیع سامانه‌های ارتباطی، کمک ناوبری، نظارتی، ایمنی، امنیتی، مکانیکال، الکتریکال و انواعی از دیگر تجهیزات فرودگاهی هستند که باعث تکمیل پوشش فضای تهران و افزایش ضریب ایمنی پروازهای محدوده پایتخت ایران می‌شود.

«محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی ایران در مراسم بهره برداری از این رادارها، با اشاره به اینکه این یک اقدام اساسی برای افزایش سلامت و ایمنی پروازهاست گفت: با نصب این رادارها، پوشش منطقه ای شمال ایران و محدوده تهران به طور کامل محقق شده است.

اسلامی همچنین با تاکید بر توانمندی متخصصان ایرانی افزود: شرکت های دانش بنیان ایرانی در حوزه رادار پیشرفت قابل توجهی کرده اند و توانایی صادرات محصولات خود را دارند.

 

کلیدواژه