شمخانی: دیپلماسی فعال و موثر ایران تحریم پذیر نیست
(last modified 1398-05-13T10:30:59+00:00 )
اسد 13, 1398 15:00 Asia/Kabul
  • شمخانی: دیپلماسی فعال و موثر ایران تحریم پذیر نیست

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفت: دیپلماسی فعال و موثر ایران تحریم پذیر نیست و آمریکا و متحدانتش نمی‎توانند مانع انعکاس صدای رسا و حقانیت ایران به جهانیان شوند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران روز یکشنبه با اشاره به تحریم «محمدجواد ظرف» وزیر امورخارجه از سوی وزارت خزانه داری آمریکا افزود: تحریم وزیر امورخارجه ایران نشان داد که قطار "فشار حداکثری" آمریکا در "ایستگاه ناکامی" متوقف شده است و سرنشینان آن چارهای جز تغییر ریل به سمت اجرای تعهدات و احترام به حقوق قانونی ایران ندارند.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران درباره ابعاد شکست راهبرد فشار حداکثری آمریکا ضد ایران نیز گفت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با خروج از برجام و اتخاذ راهبرد فشار حداکثری ضد ایران تلاش کرد با تحقیر رقبای داخلی خود و جامعه بین المللی به همگان اثبات کند که او فردی متفاوت است و با پیگیری روش‌های ابتکاری می‌تواند بیشترین منافع را با کمترین هزینه به دست آورد.
شمخانی تصریح کرد: راهبرد فشار حداکثری آمریکا ضد ایران با تمرکز بر تضعیف پایه‎‌های اصلی قدرت جمهوری اسلامی یعنی رهبری، مردم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دستگاه دیپلماسی طراحی شد و ابزار تحریم به عنوان کم هزینه ترین اقدام برای ضربه زدن به مبانی اقتدار ایران، مورد بهره برداری قرار گرفت.
دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تاکید کرد: واکنش سرد و مقابله جویانه مردم ایران و تثبیت روزافزون شرایط اقتصادی کشور، افزایش تحرک موثر منطقهای و بین المللی و مواضع قاطع و غیر قابل خدشه رهبر معظم انقلاب اسلامی، ضمن مایوس کردن ترامپ از مسیر آغاز شده، فشار‌های داخلی رقبا و جامعه بینالملل را بر وی به صورت بی سابقهای افزایش داد.

کلیدواژه