اسد 22, 1398 14:56 Asia/Kabul
  • ارزیابی وبگاه نظامی «گلوبال فایرپاور»؛ توان نظامی ایران بالاتر از رژیم صهیونیستی

طبق آخرین برآوردها، به رغم حمایت های همه جانبه تسلیحاتی آمریکا و کشورهای غربی، توان نظامی رژیم صهیونیستی در رده بندی جهانی در سال جاری میلادی با یک پله سقوط، در جایگاه هفدهم و سه پله پس از ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

پایگاه خبری صهیونیستی «اسراییل نتز» از سقوط یک پله ای توان ارتش رژیم صهیونیستی در سال جاری میلادی خبر داد.

این پایگاه آلمانی زبان به نقل از وبگاه نظامی «گلوبال فایرپاور» اعلام کرد، توان نظامی ارتش رژیم اشغالگر قدس با وجود بودجه هنگفت و حمایت های مستقیم آمریکا، سه پله پایین تر از توان نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

بر این اساس ارتش صهیونیستی نسبت به سال گذشته یک پله سقوط داشته و در میان ارتش های جهان به رتبه ۱۷ رسیده است.

این در حالیست که ارتش ایران با وجود تحریم ها و محدودیت های فراوان، با بودجه حدود 6 میلیارد دلار با رتبه ۱۴، جایگاهی به مراتب بالاتر از رژیم صهیونیستی با بودجه 19 میلیارد دلار و دیگر همپیمانان منطقه ای آمریکا از جمله عربستان سعودی با 70 میلیارد دلار دارد.

افزایش روزافزون توان نظامی ایران در چنین شرایطی موجب واکنش صیهونیست ها شده به طوری که نشریه صهیونیستی «جروزالم پست» چنین پیشرفتی را در سایه تحریم های شدید آمریکا «شگفت آور» توصیف کرده است.

در عین حال این وبگاه نظامی تاکید کرده که تجهیزات و توانایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در نظر نگرفته است.

در رده بندی جدید سال ۲۰۱۹ میلادی، فهرست قابلیت ها و توانمندی های ۱۳۷ ارتش جهان با در نظر گرفتن ۵۵ شاخص، رده بندی شده است.

در این رده بندی همانند سال های پیش ایالات متحده آمریکا، روسیه و چین به ترتیب دارای سه ارتش بزرگ جهان هستند.

همچنین ارتش کشورهای هند، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، بریتانیا، ترکیه و آلمان به ترتیب در رده های چهارم تا دهم این فهرست قرار دارند.

از جمله معیارهای امتیاز دهی به این ارتش ها بودجه نظامی، تجهیزات نظامی و سیستم های دفاعی و نیز ثبات مالی کشورها بوده است.

کلیدواژه