آمریکا و اروپا؛ عامل افزایش مواد مخدر در جهان
(last modified 1398-05-26T09:51:25+00:00 )
اسد 26, 1398 14:21 Asia/Kabul
  •  آمریکا و اروپا؛ عامل افزایش مواد مخدر در جهان

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران گفت: سیاست برخی کشورها در قاره های آمریکا و اروپا، مصرف مواد مخدر در جهان را افزایش داده است.

«اسکندر مومنی» دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران روز شنبه در نشست خبری، با انتقاد از تصمیم برخی کشورهای آمریکایی و اروپایی مبنی بر ایجاد تغییراتی در مصرف مواد مخدر افزود: چند کشور، مصرف برخی مواد مخدر را آزاد اعلام کرده اند که این اقدام موجب افزایش تولید، مصرف و تعداد معتادان شده است.
مومنی گفت: تصمیم برخی کشورهای آمریکایی و اروپایی مبنی بر ایجاد تغییراتی در مصرف مواد مخدر در شرایطی است که سازمان ملل متحد بارها از ایران به دلیل مبارزه با قاچاق مواد مخدر قدردانی کرده است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران همچنین با اشاره به گزارش سازمان ملل درباره میزان مصرف مواد مخدر در جهان تصریح کرد: بر اساس این گزارش 280 میلیون مصرف کننده مواد مخدر در جهان وجود دارد که سالانه 450 هزار نفر از این تعداد به دلیل مصرف مواد مخدر فوت می کنند.
مومنی افزود:بر اساس گزارش سازمان ملل متحد 28 میلیون نفر در آمریکا مواد مخدر مصرف می کنند که سالانه 70 هزار نفر از آنان به دلیل مصرف مواد مخدر فوت می کنند.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران با بیان اینکه براساس گزارش سازمان ملل متحد، سطح زیر کشت مواد مخدر در آسیا و افغانستان افزایش یافته است، گفت: مصرف مواد در افغانستان روند صعودی داشته است.

 

کلیدواژه