موسوی: مذاکرات برجامی ایران و اروپا به نتیجه نرسیده است
(last modified 1398-05-28T08:22:09+00:00 )
اسد 28, 1398 12:52 Asia/Kabul
  • موسوی: مذاکرات برجامی ایران و اروپا به نتیجه نرسیده است

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با اشاره به روند مذاکرات جمهوری اسلامی با اروپایی ها درباره برجام گفت: مذاکرات و رایزنی ها در خصوص تعهدات اروپا در برجام، تا این لحظه به نتیجه نرسیده است.

«سیدعباس موسوی» سخنگوی وزیر امورخارجه ایران روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران داخلی و خارجی، با بیان اینکه گام سوم کاهش تعهدات ایران در برجام در حال طراحی است، افزود: زمان کمی تا پایان فرصت 60 روزه ایران به اروپا در گام دوم وجود دارد و در پایان این مهلت، جمهوری اسلامی گام سوم را اجرایی می کند.
موسوی همچنین با بیان اینکه آزادی نفتکش ایرانی با سرنوشت نفتکش انگلیسی که به دلیل تخلف توسط ایران توقیف شده است، ارتباطی ندارد، گفت: برای آزادی نفتکش متخلف انگلیسی، باید منتظر حکم مراجع قضایی ایران بود.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران با اشاره به برگزاری نشست سه جانبه ایران، هیات انصارالله یمن و چهار کشور اروپایی در تهران درباره بحران یمن نیز گفت:  گفت‌وگوهای خوب، صریح، ثمربخش و مفیدی در تهران انجام شد و امیدواریم طرف متجاوز به یمن نیز به راهکار سیاسی باور داشته باشد.
موسوی همچنین درباره تحولات بحرین تاکید کرد: ایران بدون آنکه بخواهد دخالتی در امور بحرین داشته باشد، همواره دغدغه این کشور را دارد و امیدوار است اقداماتی که شروع شده است، با حمایت دولت بحرین مواجه شود.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران به مذاکرات صلح افغانستان نیز اشاره کرد و گفت: ایران همیشه از برقراری صلح وثبات در منطقه حمایت می کند و معتقد است که تمامی این گفت وگوها باید در چارچوب و با حضور دولت مرکزی و قانونی افغانستان باشد.
موسوی همچنین درباره خبر رویترز مبنی بر رد و بدل شدن پیام بین ایران و آمریکا در موضوع افغانستان افزود: ایران بنایی ندارد درباره افغانستان باآمریکا گفت و گو کند.
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران تصریح کرد: دولت‌های ثالث فرامنطقه‌ای، به دنبال آرامش در منطقه نیستند.

کلیدواژه