اسد 31, 1398 12:27 Asia/Kabul
  • روحانی: خروج آمریکا از برجام عهدشکنی و تروریسم اقتصادی است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: خروج آمریکا از برجام به معنای عهدشکنی، پیمان شکنی، زیرپا گذاشتن قانون و مقررات بین المللی و تروریسم اقتصادی است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت 31 مرداد (22 اوت) روز صنعت دفاعی در ایران، در جمع دست اندرکاران صنایع دفاعی و سفیران و وابستگان نظامی خارجی مقیم تهران، افزود: آمریکا از دو سال پیش جنگ روانی، سیاسی و سپس جنگ اقتصادی ضد ایران را آغاز کرد اما جمهوری اسلامی هیچ گاه از توطئه های دشمنان غفلت نکرد و برابر آنها ایستاده است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه آمریکا با خروج از برجام و تحریم و فشارضد  ملت ایران ننگی تاریخی را برای خودش خرید، تصریح کرد: آمریکا باید بداند تنها راه تامین ثبات و امنیت در منطقه ادب و تواضع برابر جمهوری اسلامی ایران است و بدون ایران امنیت منطقه بوجود نخواهد آمد.
روحانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها ضعیف ترین و منزوی ترین شرایط سیاسی و حقوقی را در تاریخشان سپری می کنند و فشار آنها ضد ملت ایران به نتیجه نخواهد رسید، به شکست های آمریکا در منطقه اشاره کرد و گفت:​ آمریکا در هیچ برنامه ای در منطقه موفق نبوده است و حوادث چند ماه اخیر در منطقه نشان داد اولین فراری از منطقه در روز خطر، خود آمریکایی ها هستند. 
رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با رونمایی از سامانه بومی پدافند "باور 373 " ،این سامانه را قوی تر از سامانه "اس 300" دانست و گفت: نیروهای مسلح و وزارت دفاع ایران تاکنون هدیه های زیادی به ملت ایران از جمله زیردریایی جدید و چند ناوچه به منظور تقویت قدرت دفاعی تقدیم کرده اند.

کلیدواژه