ولایتی: ایران هرگز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد
(last modified Mon, 03 Oct 2016 03:22:12 GMT )
میزان 12, 1395 07:52 Asia/Kabul
  •  ولایتی: ایران هرگز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد

 رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران گفت، ایران هرگز اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد .

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی ایران را امری غیرممکن دانست.

"علی اکبر ولایتی" رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در تهران با رد شرط وزیر اقتصاد آلمان برای ایران مبنی بر به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی گفت: جمهوری اسلامی ایران نیاز به روابطی که منوط به ارتباط با رژیم غاصب صهیونیستی باشد، ندارد.

ولایتی با بیان این که مقامات آلمان برای خوشایند صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها چنین سخنانی را بیان می‌کنند تصریح کرد: این درخواست هرگز تحقق نخواهد یافت، زیرا جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان این رژیم غاصب را به رسمیت نخواهد شناخت.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، کاهش روابط آلمان با ایران را به ضرر منافع آن کشور دانست و افزود: مردم آلمان با تبعیت حقیرانه دولت این کشور از سیاست‌های شکست خورده آمریکا مخالفند.

ولایتی همچنین درباره زمینه سازی آمریکایی‌ها برای مداخله نظامی در سوریه هرگونه اقدام در این خصوص را اقدامی انتحاری و شکستی به مراتب سخت‌تر از شکست آمریکا در افغانستان و عراق دانست.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران با رد ادعای جان کری وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر این که این کشور به عهدش در اجرای برجام وفادار بوده است نیز گفت: اگر آمریکایی‌ها بخواهند مسیر اجرای برجام درست پیش برود باید به آنچه تعهد کرده‌اند عمل کنند.

 

کلیدواژه