روحانی : ایران به دنبال تنش با جهان نیست
(last modified 1398-06-05T07:22:51+00:00 )
سنبله 05, 1398 11:52 Asia/Kabul

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تهران به دنبال تنش با جهان نیست تاکید کرد: ایران خواهان امنیت منطقه و جهان و همچنین همکاری با کشورهای دوست است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت 110 هزار واحد مسکونی در تهران، با بیان اینکه کشوری نمی تواند ایران را شکست دهد، افزود: آنهایی که با تروریسم اقتصادی، مردم ایران را تحریم کرده اند، باید به تعهدات و راه و مسیر خطایی که انتخاب کرده اند، باز گردند و با احترام و تکریم، حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند.
روحانی تاکید کرد: بدون دست برداشتن از تحریم و روابط خصمانه، تحولی در روابط ایران و آمریکا ایجاد نمی شود.
رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به ادعای آمریکایی ها مبنی بر اینکه ایران به دنبال ساختن سلاح اتمی است، تصریح کرد: ایران به دنبال ساخت سلاح اتمی نیست، زیرا اراده و دکترین نظامی جمهوری اسلامی بر پایه سلاح‌های متعارف بوده است.
روحانی تاکید کرد: این سیاست ایران به دلیل ترس از دشمنان نیست، بلکه به دلیل اعتقاد، اخلاقیات و فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
رئیس جمهوری اسلامی ایران به تداوم مذاکرات تهران با طرف های باقیمانده در برجام نیز اشاره کرد و گفت: اگر طرف های باقیمانده در برجام به تعهدات خود برگردند، ایران هم تعهدات خود را در برجام اجرا می کند.

کلیدواژه