سنبله 11, 1398 17:22 Asia/Kabul
  • ظریف: گام سوم کاهش تعهدات ایران، طبق برنامه پیش خواهد رفت

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران، طبق برنامه پیش خواهد رفت، تاکید کرد: اگر اروپایی‌ها نتوانند تعهداتشان در برجام را اجرا کنند گام سوم ایران اجرا خواهد شد.

به گزارش ایران پرس ، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مسکو با اشاره به بررسی نحوه اجرای تعهدات برجامی طرف اروپایی برجام در سفر هیات دیپلماتیک ایران به فرانسه، تصریح کرد: آنچه رئیس جمهور فرانسه با شرکای آمریکایی خود ادامه می‌دهند مربوط به فرانسوی‌ها و اتحادیه اروپاست و آنچه برای ایران اهمیت دارد اجرای تعهدات اروپا در برجام است.

ظریف همچنین با بیان اینکه دیدگاه ایران و روسیه درخصوص امنیت منطقه خلیج فارس به هم نزدیک است، افزود: متاسفانه آمریکا با حضور در خلیج فارس، موجب افزایش تنش در این منطقه شده است.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تلاش ایران در کنار روسیه و ترکیه برای ایجاد امنیت نسبی در سوریه، گفت: حضور آمریکا در سوریه، غیرمشروع، مخرب و نقض حاکمیت سوریه است و این حضور موجب تقویت اختلافات قومی و ایجاد برخی اختلافات قومی درازمدت در سوریه شده است.

لاوروف نیز در این کنفرانس با بیان اینکه کاهش تعهدات ایران در برجام نتیجه اقدامات خودسرانه آمریکا است، افزود: آمریکایی‌ها با وجودی که از برجام خارج شده‌اند مدعی هستند که ایران باید به تعهدات خود در این توافق عمل کند حال آنکه این روند از نگاه روسیه درست نیست.

 

کلیدواژه