سنبله 13, 1398 08:10 Asia/Kabul
  •  اعلام جزئیات گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران در آینده نزدیک

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران بزودی جزئیات گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران را اعلام می کند.

به گزارش ایرنا،«محمد جواد ظریف» سه شنبه شب که در صدر  هیاتی به داکا پایتخت بنگلادش سفر کرده است، در فرودگاه این شهر درباره اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران افزود، اگر اروپایی ها اقدام لازم را برای اجرای تعهداتشان تا قبل از روز پنج شنبه انجام ندهند، ایران گام سوم را آغاز خواهد  کرد.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد، اجرای این گام به معنای پایان مذاکرات نیست و تهران مذاکرات را ادامه می دهدوهرگاه طرف مقابل به اجرای تعهداتش برگشت ایران هم اقدامات خود را متوقف می کند .

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا، هشتم مه 2018 به طور رسمی خروج این کشور را از برجام اعلام کرد و تحریم‌های ضد ایرانی را بازگرداند.

کشورهای اروپایی نیز به رغم مخالفت سیاسی و دیپلماتیک با این اقدام ترامپ، اقدام عملی موثر و کافی در اجرای تعهدات خود برای حفظ منافع ایران در مقابل تحریم‌های آمریکا انجام ندادند.

جمهوری اسلامی ایران هشدار داده است در صورت بی تحرکی اروپایی ها، از 6 سپتامبر گام سوم را برای کاهش تعهدات هسته ای خود برمی دارد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین در بخش دیگر سخنانش گفت،  فردا چهارشنبه با مقامات بنگلادش از جمله نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو می کند و در این دیدارها در مورد روابط دو جانبه، مشکلات جهان اسلام، مسائل منطقه و تحولات امروز برای مسلمانان ازجمله روهینگا و سایر مسلمانان منطقه گفت وگو خواهم کرد.

 

کلیدواژه