سنبله 16, 1398 08:06 Asia/Kabul
  • اذعان رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا به توانمندی های نظامی ایران

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشست اندیشکده شورای روابط خارجی این کشور اعلام کرد، به توانمندی‌های نظامی ایران احترام می‌گذارد.

به گزارش روز جمعه خبرگزاری فارس، ژنرال "جوزف دانفورد"  Joseph Dunford خاطرنشان کرد، ایران اقدامات زیادی برای توسعه توانمندی‌هایش در حوزه های موشکی و سایبری انجام داده است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این نشست به سرنگونی پهپاد پیشرفته جاسوسی این کشور توسط ایران نیز اشاره  کرد و گفت: این اقدام نشان‌دهنده بلوغ ایرانی ها از لحاظ توانمندی‌های نظامی است.

در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه 20 ژوئن یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک" Global Hawk آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان (جنوب ایران)، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

این پهپاد توسط  سامانه پدافند موشکی "سوم خرداد" نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف قرار گرفت و ساقط شد.

سامانه پدافندی سوم خرداد، یک سامانه پدافند موشکی با قابلیت تحرک بالا است که در سال 1393 هجری شمسی توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رونمایی شد.

این سامانه پدافندی میان برد برای انهدام انواع اهداف هوایی در ارتفاع متوسط است که از قابلیت درگیری با اهداف تا ارتفاع 27 کیلومتری برخوردار است.

سامانه پدافندی "سوم خرداد" قابلیت انهدام اهداف را در برد 75 کیلومتری دارد و می‌تواند به طور همزمان با 4 هدف درگیر شود.

مقابله با هواپیماهای تاکتیکی و استراتژیک، بالگرد، موشک های کروز و پهپاد از جمله ماموریت‌های این سامانه است که می تواند در شرایط جنگ الکترونیک نیز به خوبی اهداف خود را سرنگون کند.

کلیدواژه