کمالوندی: سانتریفیوژهای IR6 گازدهی شد
(last modified 1398-06-16T07:49:11+00:00 )
سنبله 16, 1398 12:19 Asia/Kabul
  • کمالوندی: سانتریفیوژهای IR6 گازدهی شد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد: گام سوم کاهش تعهدات برجام روز جمعه با دستور رئیس‌جمهوری ایران آغاز شد.

به گزارش "ایران پرس" ، بهروز کمالوندی امروز شنبه در نشست خبری، ضمن تشریح گام سوم کاهش تعهدات برجامی ایران، گفت: سازمان انرژی اتمی ایران مکلف است بر اساس نیازهای فنی بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های برجامی فعالیت‌های علمی و پژوهشی هسته‌ای را آغاز کند و به آن شتاب بخشد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: در موضوع شفاف‌سازی، تعهدات ایران در خصوص شفاف‌سازی همانند سابق اجرا خواهد شد.

"بهروز کمالوندی" افزود: تغییرات در بحث تحقیق و توسعه حرکت به سمت یک میلیون "سو" را تسهیل می‌کند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به چهار اقدامی که امروز در راستای کاهش تعهدات برجامی ایران انجام شده است، گفت: اولین مورد مربوط به بند ۳۹ است مبنی بر اینکه تولید محصول غنی سازی و ماشین های نسل جدید و عدم اختلاط پسماند و محصول این زنجیره ها است.

وی با تاکید بر اینکه امروز به آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام شد که تولیدات تحقیقاتی به ذخایر ایران افزوده می‌شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران افزود: همچنین ماشین IR6S قرار بود در ابتدای سال یازدهم  گازدهی شود که گازدهی آن را آغاز کرده ایم.

کمالوندی ادامه داد: راه اندازی زنجیره ۲۰ تایی ماشین IR4 که موضوع بند ۳۵ ضمیمه یک است و قرار بود ابتدای سال یازدهم این کار انجام شود که امروز انجام شد. زنجیره 20 تایی ماشین IR4 هم آغاز به کار کرده است و تولیدات آن به ذخایر اضافه می‌شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: همچنین ماشین IR6 به صورت زنجیره ۲۰ تایی، قرار بود از دو ماه دیگر، گازدهی شود که گازدهی آن از روز گذشته آغاز شد و زنجیره ۳۰ تایی هم در برنامه بعدی قرار دارد.

کلیدواژه