سنبله 20, 1398 15:28 Asia/Kabul
  •  غریب آبادی: ایران کاهش تعهدات برجامی را با جدیت دنبال می کند

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با هشدار درباره فشار آمریکا و رژیم صهیونیستی به آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد: ایران کاهش تعهدات برجامی در هر 60 روز را با جدیت دنبال می کند.

«کاظم غریب آبادی» در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: ایران تحت تاثیر این فضاسازی ها قرار نمی گیرد و به مسیر خود در کاهش تعهدات برجامی ادامه می دهد.

غریب آبادی با تاکید بر همکاری نزدیک ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود: هر تلاشی برای انحراف همکاری سازنده بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، اقدامات متناسب تهران را به دنبال خواهد داشت.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین همچنین با فراخواندن همه طرف ها به انجام تعهدات خود ذیل برجام تصریح کرد: ایران آمادگی دارد تا به گفت وگو با طرف های باقیمانده در برجام در تمامی سطوح ادامه داده و متناسب با اجرای تعهدات آنها، مجدداً به اجرای کامل برجام بازگردد.

غریب آبادی با بیان اینکه آمریکا هدف نخست خود را اعمال فشار حداکثری به ایران قرار داده است تاکید کرد: تجربه ایران نشان داده که این سیاست، محکوم به شکست است.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین با تاکید بر اینکه رفتار مخرب و تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران و سایر کشورها باید متوقف شود اظهار کرد: جامعه بین المللی باید در برابر این عادت غلط آمریکا که از قدرت دلار به عنوان یک سلاح علیه دولت های مستقل استفاده می کند، بایستد.

دبیرخبر: تقی زاده

کلیدواژه