سرلشکر باقری: ایران آماده دفاع قاطعانه از منافع خود در خلیج فارس است
(last modified 1398-06-21T10:58:32+00:00 )
سنبله 21, 1398 15:28 Asia/Kabul
  • سرلشکر باقری: ایران آماده دفاع قاطعانه از منافع خود در خلیج فارس است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده دفاع قاطعانه از امنیت و منافع خود در خلیج فارس است.

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران روز پنجشنبه در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه دفاع عالی چین در پکن با ارائه تحلیل و برآوردی از مسائل امنیتی منطقه و جهان، افزود: تاریخ نشان می دهد، ایران هیچ‌گاه آغازگر تجاوز و یا جنگی نبوده است، ولی از امنیت و حاکمیت خود در صورت هر گونه تجاوز و یا مداخله بیگانگان قاطعانه دفاع می‌کند.
سرلشکر باقری با بیان اینکه آمریکا همچنان تلاش می‌کند هژمونی نامشروع خود را با ابزارهای نظامی، اقتصادی، تهدید، تحریم، اتهام‌زنی و مداخله و تجاوز به جهان تحمیل کند، گفت: دولت‌ها و ملت‌های آزاد و مستقل باید در یک همگرائی هوشمندانه و خردمندانه به مقابله با این شرایط پرداخته و راهبردهای مناسب را اتخاذ کنند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در ادامه سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه‌ای را دفاع از رویکرد مشارکت فعال همه کشورهای منطقه برای معماری یک ساختار امنیت جمعی و منطقه‌ای دانست و افزود: ایران در این سیاست، هژمونی و مداخله قدرت‌های فرامنطقه ای را در مسائل منطقه بر نمی‌تابد.
سرلشکر باقری از تروریسم و افراطی‌گری به عنوان تهدیدی فراگیر در جهان و از چالش‌های غرب آسیا نام بُرد و افزود: مقابله با تروریسم، نیازمند شناخت درست عوامل ایجاد کننده و پشتیبان آن است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران همچنین از تروریسم دولتی به عنوان دیگر مسائل بی‌ثبات کننده در جهان نام بُرد و گفت: رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اصول انسانی و قوانین بین المللی پایبند نیست و همچنان نه تنها به تضییع حقوق مردم فلسطین بلکه به تهدیدها و تجاوزهای خود به کشورهای همجوار مانند لبنان، سوریه و ایران ادامه می دهد.

کلیدواژه