سنبله 25, 1398 17:35 Asia/Kabul
  • روحانی: روابط تهران - آنکارا دوستانه، مستحکم و روبه گسترش است

رئیس جمهوری اسلامی ایران روابط تهران - آنکارا در زمینه های گوناگون را دوستانه، مستحکم و روبه گسترش دانست.

«حسن روحانی» روز دوشنبه در حاشیه پنجمین دور اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه در آنکارا، در دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، با بیان اینکه دو  کشور در شرایط مختلف در کنار هم ایستاده‌اند گفت: ایران و ترکیه با وجود مشکلات به روابط اقتصادی همه جانبه خود ادامه خواهند داد.

روحانی با تاکید بر اینکه گسترش همکاری تجاری ایران و ترکیه با استفاده از پول ملی در مناسبات اقتصادی دو کشور تحرک و جهش ایجاد می‌کند افزود: ایران از حضور سرمایه گذاران و بخش خصوصی ترکیه در اجرای پروژه های مشترک استقبال می کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با بیان اینکه حفظ امنیت آبراه های منطقه خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز همواره برای ایران به عنوان بزرگترین کشور ساحلی مورد توجه بوده است، اظهار کرد: ایران خود را موظف به تامین امنیت آبراه های منطقه ای می داند.

روحانی، حملات به یمن را نتیجه محاسبات اشتباه و آدرس های غلط آمریکا دانست و خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنند تا با مشارکت سازمان ملل متحد، ثبات و آرامش به یمن بازگردد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به روابط دوستانه و برادرانه و روبه توسعه ایران و ترکیه گفت: همکاری تجاری بین دو کشور با استفاده از پول‌های ملی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است و این روند ادامه خواهد یافت.

اردوغان با بیان اینکه تحریم های آمریکا علیه ایران غیر سازنده است تاکید کرد: ایران و ترکیه در روزهای سخت در کنار هم ایستاده و خواهند ایستاد.

دبیرخبر: تقی زاده

کلیدواژه