روحانی: شکاف ملت‌های منطقه، خواسته آمریکا و صهیونیسم است
(last modified 1398-06-31T07:04:21+00:00 )
سنبله 31, 1398 11:34 Asia/Kabul
  •  روحانی: شکاف ملت‌های منطقه، خواسته آمریکا و صهیونیسم است

رئیس جمهوری ایران، شکاف میان ملت‌های منطقه را خواسته آمریکا و صهیونیسم دانست و تاکید کرد: منطق ایران، امنیت درون‌زا برای خلیج فارس و تنگه هرمز است و حضور نیروهای خارجی در این منطقه می‌تواند مشکل‌آفرین باشد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با تاکید بر اینکه «با اقتدار نیروهای مسلح و ملت بزرگ، دشمن جرات تعدی به ایران اسلامی را نخواهد داشت»، اظهار کرد: مردم ایران با وحدت، ایستادگی و یکپارچگی نه از هیمنه شرق و غرب ترسیدند و نه از سلاح‌های آن‌ها ترسیدند و در برابر پول ارتجاع عرب نیز تسلیم نشدند.

روحانی با بیان اینکه قدرت‌های استکباری و در رأس آن آمریکا همواره ناامنی، بدبختی، مشکلات و تاراج منافع کشورهای منطقه را دنبال کردند، گفت:‌ حضور آمریکایی‌ها در افغانستان، عراق، خلیج فارس و هر نقطه‌ای در منطقه، همواره موجب ناامنی شده است.

رئیس جمهوری ایران با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح ایران همواره امنیت را برای منطقه به ارمغان آوردند، تصریح کرد: نیروهای مسلح ایران اگر در کنار مردم عراق، سوریه، فلسطین و لبنان قرار گرفتند، برای این سرزمین امنیت آوردند و توانستند تروریست‌های وحشی را ریشه‌کن کنند و این فرق ایران با آمریکا و همپیمانانش در منطقه است.

روحانی با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با کشورهای منطقه در این مقطع حساس و تاریخی، خاطرنشان کرد: ایران آماده‌ است از خطاهای گذشته برخی کشورها در منطقه بگذرد، چرا که دشمنان منطقه بویژه آمریکا، استکبار و صهیونیسم به دنبال سوء استفاده از شکاف، فاصله و اختلاف میان کشورهای منطقه هستند.

رئیس جمهوری ایران با بیان اینکه امسال در سازمان ملل متحد با شعار «ائتلاف امید» و «ابتکار صلح هرمز» حضور خواهد یافت، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با همکاری کشورهای منطقه می‌تواند امنیت خلیج فارس و دریای عمان را با کمک کشورهای منطقه بوجود آورد.

 

کلیدواژه