میزان 04, 1398 12:44 Asia/Kabul
  • امیر حاتمی در گفت وگوی تلفنی با وزیر دفاع سوریه: سیاست اصولی ایران حفظ صلح و ثبات منطقه است

وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران و سوریه امروز (پنجشنبه) در گفت وگویی تلفنی بر گسترش همکاری های دفاعی دوکشور در جهت تحکیم صلح، ثبات و امنیت منطقه تأکید کردند.

امیر سرتیپ "امیر حاتمی" ­وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در این گفت وگوی تلفنی با ابراز خرسندی از استقرار ثبات در سوریه، ساقط کردن پهپادهای رژیم صهیونیستی در استان های "حماه" و "قنیطره"  توسط پدافند هوایی این کشور را نشانه تغییر و بهبود  شرایط دفاعی سوریه برشمرد.

امیر سرتیپ حاتمی با تاکید بر اینکه سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران استقرار صلح و امنیت پایدار در خاورمیانه با همکاری کشورهای منطقه است، اظهار داشت؛ در اجلاس سه جانبه آنکارا  طرفین بر حاکمیت ملی و حفظ تمامیت ارضی سوریه تأکید کردند.

روسای جمهوری ایران، روسیه و ترکیه دوشنبه 16 سپتامبر/25سنبله در پایان نشست خود در آنکارا در بیانیه ای  بر استقلال، حاکمیت ملی  و حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید کردند.

ایران، ترکیه و روسیه به عنوان کشورهای ضامن روند آستانه، برای حل بحران سوریه تلاش می کنند.

امیر سرتیپ حاتمی و "علی عبدالله ایوب" وزیر دفاع سوریه در این گفت وگوی تلفنی درباره برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های دفاعی دو کشور به عنوان یکی از بندهای مهم سند موافقت نامه دوجانبه نیز توافق کردند.

کلیدواژه