ظریف: ارتباط با همسایگان، اولویت نخست ایران است
(last modified 1398-07-14T09:39:10+00:00 )
میزان 14, 1398 14:09 Asia/Kabul
  •  ظریف: ارتباط با همسایگان، اولویت نخست ایران است

وزیر امور خارجه ایران، گسترش روابط با همسایگان را از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران روز یکشنبه در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تهران گفت: روابط ایران با کشور‌های افغانستان و پاکستان، روسیه، ترکیه و قطر تاکنون به این خوبی نبوده است.
ظریف، روابط ایران با افغانستان و پاکستان را یک رابطه استراتژیک دانست و افزود: ایران در منطقه به هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد که تروریست‌ها از خاک آن برای تامین منافع خود استفاده کنند.
وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: باید از بزرگان منطقه و رهبران دینی و همچنین نمایندگان مجلس، برای کاهش حملات تروریستی استفاده کرد.
ظریف همچنین با اشاره وضعیت داخلی افغانستان گفت: ایران خواهان برقراری صلح با حضور همه طرف‌های افغانستانی است.
وزیر امور خارجه ایران با اشاره به آزادی دو تبعه ایرانی که به اتهام واهی در خارج از کشور زندانی شده بودند،‌ از آزادی نفر سوم خبر داد.
«رضا دهباشی» دانشجوی مقطع دکترا در دانشگاه کوئینزلند استرالیا که 13 ماه پیش به اتهام واهی تلاش برای کمک به سیستم دفاعی ایران بازداشت شده بود، سرانجام با پیگیر‌ی دستگاه سیاست خارجی آزاد و از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به تهران بازگشت.
«نگار قدس‌کنی» شهروند 40 ساله ایرانی نیز که در سال 2017 به بهانه نقض تحریم‌های آمریکا ضد ایران در استرالیا بازداشت و بعد از دو سال به آمریکا منتقل شده بود، چندی پیش با حکم دادگاهی در ایالت مینه‌سوتا از زندان آزاد شد.