میزان 20, 1398 08:42 Asia/Kabul
  • ظریف : تحریم‌های آمریکا نوعی جنگ ضد مردم ایران است

وزیر امورخارجه ایران گفت، تحریم‌های یکجانبه آمریکا ضد ایران، فشارهای سنگینی بر مردم ایران تحمیل کرده و به همین دلیل این تحریم‌ها نوعی جنگ محسوب می شود .

"محمد جواد ظریف" در گفت‌وگوی اختصاصی با ا شبکه "تی آر تی" ترکیه که جمعه شب پخش شد، افزود،آمریکا با تحریم‌ها ضد ایران ، جنگ با ایران را آغاز کرده و فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران در واقع تروریسم اقتصادی است.

وزیر امورخارجه ایران تاکید کرد، آمریکا در حقیقت برای پیشبرد اهداف سیاسی خود از فشار حداکثری علیه مردم عادی ایران، سوء استفاده کرده است .

محمد جواد ظریف در این مصاحبه افزود، در تعاریف بین‌الملل تروریسم اقتصادی استفاده از خشونت علیه غیرنظامیان برای پیشبرد اهداف و دست آوردهای سیاسی است و آمریکا هم اکنون از این روش برای تغییر سیاست‌های ایران استفاده می کند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین خاطرنشان کرد، با توجه به اینکه «مایک پمپئو» وزیر امورخارجه امریکا آشنایی با جنایات جنگی ندارد، بهتر است یک وکیل خوب استخدام کند.

آمریکا بعد از خروج از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) کارزاری همه‌جانبه برای اعمال فشار علیه ایران به راه انداخته است.

"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا، سه شنبه 8 می 2018 به طور یکجانبه با نقض تعهدات واشنگتن ذیل برجام کشورش را از این توافق بین المللی خارج و بازگشت تحریم‌های هسته‌ای را اعلام کرد.

این اقدام ترامپ با محکومیت گسترده داخلی و بین المللی مواجه شده است.

کلیدواژه