بازتاب دیدار عمران خان با رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسانه های پاکستان
(last modified Mon, 14 Oct 2019 09:48:07 GMT )
میزان 22, 1398 14:18 Asia/Kabul
  •  بازتاب دیدار عمران خان با رهبر معظم انقلاب اسلامی در رسانه های پاکستان

دیدار عمران خان نخست وزیر پاکستان با رهبر معظم انقلاب اسلامی در تهران بازتاب گسترده‌ای در رسانه های مختلف این کشور  داشت.

به گزارش کانال رادیو و تلویزیون اردو سحر، روزنامه و سایت خبری اکسپرس پاکستان نوشت: آیت الله خامنه ای با برشمردن نمونه‌هایی از ارتباطات نزدیک و مردمی دو ملت ایران و پاکستان گفتند: نگاه جمهوری اسلامی ایران به پاکستان نگاه به یک برادر در همسایگی است.

روزنامه جنگ پاکستان هم نوشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با تحسین دغدغه دولت پاکستان در خصوص استقرار صلح و امنیت، منطقه غرب آسیا را بسیار حساس خواندند و با تأکید بر مراقبت همگان از بروز حادثه، از نقش مخرّب برخی کشورهای منطقه در حمایت از گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه و ایجاد جنگ و خونریزی در یمن ابراز تأسف کردند.

روزنامه دان نیز نوشت: عمران خان  نیز در این دیدار ایران و پاکستان را دو کشور برادر خواند و گفت: همکاری‌های تهران و اسلام آباد باید گسترش یابد و ما برای روابط روی ایران حساب ویژه باز کرده‌ایم، چرا که ایران را یک شریک مهم بخصوص در حوزه تجاری تلقی می‌کنیم.

رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز دردیدار با عمران خان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از مدتها قبل طرحی چهار ماده‌ای برای توقف جنگ در یمن ارائه کرده است، خاطرنشان کردند: اگر این جنگ به نحو درستی پایان یابد، می‌تواند تأثیرات مثبتی در منطقه به دنبال داشته باشد.

کلیدواژه