روحانی: توطئه‌های دشمنان برای آسیب به ایران اسلامی شکست خورده است
(last modified 1398-07-23T05:01:25+00:00 )
میزان 23, 1398 09:31 Asia/Kabul
  •  روحانی: توطئه‌های دشمنان برای آسیب به ایران اسلامی شکست خورده است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران با هوشمندی، مقاومت و ایستادگی از شرایط شبه بحرانی عبور کرده است ، افزود: توطئه‌های آمریکا، صهیونیسم و ارتجاع منطقه، برای آسیب رساندن به ایران اسلامی با شکست مواجه شده است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر دوشنبه در نشستی با خبرنگاران داخلی و بین‌المللی، با اشاره به اینکه در توافق هسته‌ای، آمریکا به دلیل فشارهای افراطیون داخلی، رژیم صهیونیستی و عربستان از برجام خارج شد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تاکنون سه گام کاهش تعهدات در برجام را اجرایی کرده است و اگر طرف‌های دیگر در برجام به تعهدات‌شان عمل نکنند، گام‌های بعدی کاهش تعهدات ایران اجرایی خواهد شد.

رئیس جمهوری ایران خاطرنشان کرد: اگر تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران برداشته شود و شرایط برای مذاکره 1+5  آماده باشد، تهران آماده‌ گفت‌وگو با هر کشوری خواهد بود.

روحانی همچنین با بیان اینکه مسائل منطقه باید توسط کشورهای منطقه حل شود، تاکید کرد: همه کشورهای منطقه و جهان باید بدانند که ایجاد ناامنی در منطقه به معنای فشار علیه جمهوری اسلامی ایران نیست بلکه فشار بر امنیت و اقتصاد جهانی است.

رئیس جمهوری ایران با اشاره به هدف قرار گرفتن نفتکش ایرانی در نزدیکی سواحل عربستان در روز جمعه، گفت: آنچه مسلم است، یک رژیمی این کار را با کمک برخی از کشورها انجام داده و هر کشوری که این کار را انجام داده، باید منتظر عواقب آنها باشد.  

روحانی همچنین درباره تدابیر ایران برای جلوگیری از ادامه روند کنونی در شمال سوریه، گفت: راه حل امنیت ترکیه و رفع نگرانی‌هایش، حضور ارتش سوریه در شمال این کشور است اما ورود ترکیه به خاک سوریه حادثه خوشایندی نیست و باید برای ادامه روند آستانه ،تلاش شود.

 

کلیدواژه