میزان 23, 1398 09:54 Asia/Kabul
  •  لاریجانی: اعتماد جدی میان ایران و روسیه ایجاد شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار رئیس مجلس سنای روسیه گفت: اعتماد جدی میان تهران و مسکو درخصوص مسائل بین‌الملل ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی ایران روز دوشنبه در دیدار «والنتینا ماتونیکو»  رئیس مجلس سنای روسیه در حاشیه صد و چهل و یکمین نشست اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) در شهر بلگراد پایتخت صربستان، تاکید کرد: با توجه به ناهنجاری‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در صحنه بین‌الملل،رهبران دنیا باید به هم اعتماد بیشتری کنند تا از این طریق برخی از ناهنجاری‌های ترامپ علاج شود.
رئیس مجلس سنای روسیه هم  از مواضع ثابت و اصولی روسیه درخصوص ایران خبر داد و گفت: روسیه مخالف بر هم زدن توافق هسته‌ای است چرا که این اتفاق آسیب‌های فراوانی به دنبال دارد.
«والنتینا ماتونیکو» با تأکید بر اهمیت گفت‌ وگو درخصوص مسائل بین‌المللی، افزود: اقدامات رئیس جمهوری آمریکا تنش‌ها را در روابط بین‌الملل افزایش داده تا جایی که در سطح هشداردهنده‌ای قرار گرفته است.
رئیس مجلس سنای روسیه همچنین با قدردانی از تلاش ایران برای ایجاد امنیت در سوریه، گفت: ایران نقش بسیار موثری در تدوین راه حل و بازگشت آرامش و آتش‌بس به سوریه داشته است.

 

کلیدواژه