میزان 30, 1398 08:58 Asia/Kabul
  • آل حبیب: یکجانبه گرایی آمریکا، توافقات بین المللی را تضعیف کرده است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: یکجانبه گرایی آمریکا در جوامع بین المللی موجب تضعیف توافقات بین المللی شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ "اسحاق آل حبیب" روز دوشنبه در نشست کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، هشدار داد، اقدامات یکجانبه شرم آور دولت آمریکا در سطح بین المللی می تواند با عواقب عظیمی برای صلح، امنیت و توسعه بین المللی همراه شود.

آل حبیب در این نشست از مرکز ارتباطات جهانی خواست در جهت افزایش آگاهی جامعه بین الملل در مورد تأثیر منفی اقدامات قهریه یکجانبه بر رشد اقتصادی و اجتماعی کشورهای هدف، مشارکت کند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل همچنین خواستار ارتقای همه ابتکارات با هدف حفظ و ترویج صلح و امنیت بین المللی شد و خاطرنشان کرد، نمایندگی ایران بر اهمیت ارتقای ابتکاراتی همچون "جهان علیه خشونت و افراط گرایی" (WAVE) و "گفت‌ وگوی تمدن‌ها" تاکید دارد.

"اسحاق آل حبیب" در ادامه با اشاره به مساله فلسطین، گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان تأکید می کند که سازمان ملل متحد، مسئولیت مهمی را در قبال مساله فلسطین برعهده دارد.

آل حبیب افزود، ایران کاملاً از افزایش آگاهی‌های بین المللی در مورد پیامدهای منفی اشغال کشور فلسطین و تحریم فلسطینیان حمایت می کند.

 

کلیدواژه