عقرب 07, 1398 11:40 Asia/Kabul
  • انتقاد ایران از ناکامی شورای امنیت در برابر اسرائیل

نماینده ایران در سازمان ملل، جامعه جهانی را به ناکامی در برابر توسعه طلبی های رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطینی و منطقه متهم کرد.

به گزارش ایرنا، اسحاق آل حبیب روز دوشنبه در نشست شورای امنیت که با موضوع صلح و امنیت خاورمیانه و مساله فلسطین برگزار شد، به نمایندگی از جنبش عدم تعهد و سازمان همکاری اسلامی افزود: این شورا نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ قطعنامه گذرانده است که ۳۶۵ قطعنامه به طور جزئی یا کلی به مساله فلسطین مرتبط است، اما هیچ یک از آنها اجرا نشده است.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: رژیم اسرائیل با مصونیت کامل و حمایت برخی کشورهای غربی به اعمال وحشیانه و سیاست های غیرقانونی خود ادامه داده است.

آل حبیب، تعرض اسراییل به همسایگان ،تدام اشغال سرزمین های فلسطین، لبنان و سوریه را نقض آشکار قوانین بین المللی دانست و ، اظهار کرد: این رژیم همچنین به سیاست های توسعه طلبانه خود با ساختن شهرک های بیشتر در اراضی اشغال شده ادامه می دهد.

سفیر ایران در سازمان ملل به گسترش انواع سلاح های کشتار جمعی این رژیم هم اشاره کرد و گفت: این رژیم هرگونه پیوستن به معاهدات مربوطه را رد و با گستاخی، یکی از کشورهای منطقه را با سلاح های اتمی تهدید به نابودی می کند.

آل حبیب افزود: نیروهای اسرائیل به کشتار بی رحمانه فلسطینیان بی گناه ادامه می دهند. طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، تنها در سال ۲۰۱۸، آنها ۲۹۹ شهروند فلسطینی را کشتند و بیش از ۳۱ هزار نفر را زخمی کردند که بیشتر آنها در جریان راهپیمایی بزرگ بازگشت به غزه بوده است.

وی گفت : شورای امنیت سازمان ملل  باید نسبت به این روند خطرناک هشدار دهنده هوشیار باشد و به مسئولیت های خود در جهت جلوگیری از جنایات و تهدیدهای رژیم اسرائیل عمل کند.

کلیدواژه