عقرب 19, 1398 09:46 Asia/Kabul
  • دبیرکل انصارالله : ائتلاف سعودی -اماراتی بیش از 120 میلیون بشکه نفت یمن را به یغما برده اند

دبیرکل جنبش انصارالله یمن گفت، از ابتدای جنگ یمن تاکنون، بیش از 120 میلیون بشکه نفت در مناطق تحت اشغال ائتلاف سعودی-اماراتی به یغما رفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ سید «عبدالملک بدرالدین الحوثی»دبیرکل جنبش انصارالله یمن روز شنبه به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) در سخنانی اظهارداشت: ادامه حملات ائتلاف سعودی علیه مردم یمن، پیامدهای ناگواری برای متجاوزان به همراه دارد.

الحوثی  افزود: ادامه حملات دشمنان موجب پیشرفت و توسعه تجهیزات نظامی  یمن می شود و کسانی که به دنبال جنگ و تحریم و در نتیجه تسلیم یمن هستند، عاقبت کارشان زیان و خسران است.

رهبر انصارالله یمن با اشاره به اینکه ملتهای منطقه نباید زمینه را برای جولان دشمنان همانند آنچه که در عراق و لبنان رخ داده است، فراهم کنند، تصریح کرد: خوشحالی آمریکا و رژیم صهیونیستی از رویدادهای عراق و لبنان   گویای مواضع صریح و شوم آنها دانست.

رهبر جنبش انصارالله یمن در تبیین مواضع کشورش در قبال رژیم صهیونیستی نیز گفت: اسرائیل یک رژیم غاصب است و ملت یمن در صورت هرگونه حماقت این رژیم ، هیچ گونه تردیدی در اعلام جهاد علیه دشمن اسرائیلی نخواهد داشت.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است.

 

کلیدواژه