قوس 14, 1398 09:01 Asia/Kabul
  • فیصل المقداد: سوریه سلاح شیمیایی ندارد

معاون وزیر خارجه سوریه اتهامات غرب مبنی بر استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی را "غیرواقعی" خواند و تصریح کرد، سناریوی جعلی استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی بخشی از توطئه غرب علیه سوریه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، "فیصل المقداد" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه المیادین لبنان با تاکید بر اینکه سوریه سلاح شیمیایی ندارد، تصریح کرد، غربی ها، ترکیه و کشورهای عربی از جمله عربستان گروه‌های تروریستی در سوریه را به مواد شیمیایی مجهز کرده‌اند.

معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه دمشق مستندات تجهیز تروریست ها به مواد شیمیایی از سوی غربی ها، ترکیه و کشورهای عربی را در اختیار دارد، افزود: تروریست ها از سلاح شیمیایی علیه ارتش و ملت سوریه استفاده می کنند.

اخبار جعلی بکارگیری سلاح شیمیایی از سوی دمشق، همواره بهانه‌ای برای مداخلات و حملات نظامی  آمریکا و متحدانش به خاک سوریه و بمباران زیرساخت‌های نظامی و اقتصادی این کشور بوده است.

آمریکا، فرانسه و بریتانیا، آوریل 2018 یعنی درست یک هفته پس از طرح اتهام واهی حمله شیمیایی به منطقه "دوما" در غوطه شرقی (7 آوریل) بیش از 100 فروند موشک به مناطق مختلف سوریه شلیک کردند.

این حمله همزمان با آزادسازی کامل غوطه شرقی از اشغال تروریست ها صورت گرفت.

پیش از آن نیز در آوریل 2017 آمریکا به بهانه حمله شیمیایی در "خان شیخون" جنوب ادلب شمال سوریه، به پایگاه هوایی "الشعیرات" در استان حمص سوریه حمله موشکی کرده بود.

آمریکا و متحدانش بشدت نگران شکست تروریست ها در سوریه هستند.

کلیدواژه