استاندار "الحدیده" یمن: سازمان ملل عامل نقض آتش بس در الحدیده است
(last modified Wed, 18 Dec 2019 05:32:20 GMT )
قوس 27, 1398 10:02 Asia/Kabul
  • استاندار

استاندار الحدیده یمن، سازمان ملل متحد را به کم کاری در قبال نقض آتش بس از سوی ائتلاف سعودی در این استان متهم کرد.

به گزارش شبکه المسیره یمن، "محمد عیاش قحیم" سه شنبه شب با بیان اینکه ائتلاف متجاوز سعودی تاکنون، بیش از 30 هزار بار آتش بس در استان الحدیده، غرب یمن را نقض کرده است، تصریح کرد، سازمان ملل متحد همواره به نقض آتش بس از سوی ائتلاف سعودی بی تفاوت بوده است.

استاندار الحدیده یمن افزود: سازمان ملل با بی توجهی به اقدامات خصمانه دشمن به ائتلاف سعودی چراغ سبز نشان داده است تا توافق سوئد را همچمنان نقض کند.

"محمد عیاش قحیم" اظهار داشت، مردم یمن تاکنون در مقابل نقض آتش بس از سوی ائتلاف متجاوز سعودی خویشتنداری کرده‌اند اما صبر آنها ممکن است با ادامه اقدامات خصمانه دشمن پایان یابد.

آتش‌بس مورد توافق در "استکهلم" سوئد میان میان هیأت اعزامی از صنعاء و هیأت ریاض از بامداد سه‌شنبه 18 دسامبر 2018  (27قوس 1397) در "الحدیده" غرب یمن آغاز شده اما ائتلاف سعودی هر روز آن را نقض می کند.

بندر الحدیده اصلی ترین مسیر ارسال کمک های بشردوستانه به یمن است.

چهارمین دور مذاکرات صلح یمن از 6 دسامبر 2018 (15قوس 1397) با حضور طرف‌های یمنی به ریاست "مارتین گریفیتس" Martin Griffiths نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن در استکهلم سوئد آغاز شد و روز پنجشنبه 13 دسامبر 2018 (22قوس 1397) با توافق درباره آتش‌بس در الحدیده، به کار خود پایان  داد.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور کرده است. جنگ‌افروزی عربستان و متحدانش در یمن تاکنون به کشته شدن بیش از شانزده هزار یمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه