درخواست الحشد الشعبی برای پایان دادن به تجمع مقابل سفارت آمریکا در بغداد
(last modified Wed, 01 Jan 2020 12:29:52 GMT )
جدی 11, 1398 16:59 Asia/Kabul
  •  درخواست الحشد الشعبی برای پایان دادن به تجمع مقابل سفارت آمریکا در بغداد

بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) از معترضان عراقی خواست به تجمع اعتراضی خود مقابل سفارت آمریکا در بغداد پایان دهند.

به گزارش ایرنا، بسیج مردمی عراق روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای از معترضان عراقی خواست بنا به درخواست «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از مقابل سفارت آمریکا در بغداد خارج شوند.
صدها نفر از مردم عراق که از روز گذشته (سه شنبه) در اعتراض به تجاوز هوایی آمریکا به مواضع الحشد الشعبی مقابل سفارت آمریکا در بغداد تجمع کرده بودند، با وجود تشدید تدابیر امنیتی، برای دومین روز متوالی به تحصن خود ادامه دادند.
به گفته یک مقام مسوول عراقی ، شمار زخمی های دو روز گذشته مقابل سفارت امریکا در بغداد به ۷۷ نفر افزایش یافت.
زخمی‌های معترض به حمله نظامی آمریکا در مقابل سفارت این کشور با گلوله های پلاستیکی، نارنجک های دود زا و بمب های صوتی تفنگداران آمریکایی زخمی شدند.
پهپادهای آمریکایی یکشنبه شب مواضع تیپ‌های 45 و 46 حشد الشعبی در شهر القائم در مرز عراق با سوریه را هدف قرار دادند که در این حمله دست‌ِکم 25 نفر از اعضای الحشد الشعبی شهید و 51 نفر  زخمی شدند.
حمله آمریکا به پایگاه الحشد الشعبی عراق، موجی از خشم و عصبانیت مردم این کشور را برانگیخت به طوری که معترضان روز گذشته (سه‌شنبه) پس از تشییع پیکرهای قربانیان این حادثه با نصب پرچم گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی بر دیوارهای سفارت آمریکا، پرچم این کشور را آتش زدند و با سر دادن شعارهای ضدآمریکایی، بسته شدن سفارتخانه و اخراج سفیر آمریکا از عراق را خواستار شدند.

 

کلیدواژه