الحشد الشعبی شهادت اعضای خود را تکذیب کرد
(last modified Sat, 04 Jan 2020 05:16:21 GMT )
جدی 14, 1398 09:46 Asia/Kabul
  • الحشد الشعبی شهادت اعضای خود را تکذیب کرد

سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق بامداد شنبه اخبار منتشر شده در رسانه‌ها مبنی بر شهادت اعضای این سازمان در حمله پهپادی آمریکا در شمال بغداد را تکذیب کرد.

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی "سومریه نیوز"، الحشدالشعبی به شهادت رسیدن "شبل الزیدی"،‌ "حامد الجزائری" و "رائد الکروی" از فرماندهان بسیح مردمی در حمله پهپادی آمریکا به شمال بغداد را رد کرده است .

پیش از این برخی رسانه‌ها مدعی شدند: الزیدی و الجزائری در حمله هوایی در نزدیکی پایگاه نظامی آمریکایی‌ها در شمال بغداد کشته شدند .

الجزائری نیز در گفت وگو با سومریه نیوز اخبار مبنی بر ترور خود را تکذیب کرد و گفت:این اخبار دروغ از رسانه‌های گمراه کننده منتشر می‌شود و برای تضعیف روحیه گروه‌های مقاومت اسلامی صورت می‌گیرد.

وی با هشدار نسبت به جنگ روانی و رسانه‌ای از همگان خواست که اخبار را از شبکه‌های رسمی دنبال کنند.

الحشد اشعبی اعلام کرد،  اطلاعات اولیه حاکی از این است در حمله هوایی بامداد شنبه به منطقه تاجی در شمال بغداد خودرو امدادی الحشد الشعبی در نزدیکی ورزشگاه منطقه التاجی هدف قرار گرفته است.

شبکه خبری المیادین لبنان پیشتر گزارش داد ، هواپیماهای آمریکایی بامداد شنبه دو خودرو حامل نیروهای گردان های امام علی (ع) وابسته به  الحشد الشعبی در منطقه  «التاجی» واقع در شمال بغداد را هدف قرار دادند که بر اثر آن شش نفر کشته وسه نفر دیگر هم زخمی شدند .

پهپادهای آمریکایی یکشنبه شب گذشته نیز مواضع تیپ های 45 و 46 حشد الشعبی در شهر القائم در مرز عراق با سوریه را هدف قرار دادند.

در این حمله دستکم 25 نفر از اعضای "حشد الشعبی" شهید و 51 نفر دیگر زخمی شدند.

در همین حال سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نائب رئیس حشد الشعبی عراق بامداد روز(جمعه) در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در فرودگاه بغداد عراق، به شهادت رسیدند.

کلیدواژه