جدی 19, 1398 09:45 Asia/Kabul
  • نابودی کامل سیستم راداری پایگاه «عین الاسد» در حمله موشکی سپاه پاسداران 

یک منبع میدانی مسئول در عراق اعلام کرد، سامانه راداری پایگاه آمریکایی عین الاسد در استان الانبار، غرب عراق در پی حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به طور کامل نابود شده است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، این منبع نظامی تصریح کرد: در روزی که پدافندی ارتش آمریکا در رهگیری موشک‌های سپاه پاسداران ناکام ماند، نقاط حساس این پایگاه مورد هدف قرار گرفت.

یک خبرنگار صهیونیست نیز روز چهارشنبه از انتقال 224 نظامی آمریکایی زخمی به تل آویو برای درمان خبر داد.

این خبرنگار صهیونیست در توییتر اعلام کرد، 224 نظامی آمریکایی که براثر حمله موشکی ایران زخمی شده‌اند به وسیله هواپیمای آمریکایی به تل‌آویو منتقل شده و در بیمارستان بستری شده‌اند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز چهارشنبه در پاسخ به  اقدام تروریستی دولت آمریکا در ترور سردار سپهبد "قاسم سلیمانی"، با ده‌ها فروند موشک، پایگاه‌های نظامی این کشور در استان‌های الانبار و اربیل عراق را هدف قرار داد.

یک مقام آگاه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد در این عملیات موشکی، دستکم 80 نظامی تروریست آمریکایی به هلاکت رسیده و بیش از 200 نفر نیز زخمی شده‌اند.

سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و "ابومهدی المهندس" معاون سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" و 8 نفر از یارانشان بامداد جمعه در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد پایتخت عراق به شهادت رسیدند.

سردار سپهبد "قاسم سلیمانی" به دعوت دولت عراق به این کشور سفر کرده بود.

سردار سلیمانی چهره برجسته مبارزه با گروه های تکفیری و تروریستی از جمله داعش در منطقه غرب آسیا بود.

کلیدواژه