جدی 26, 1398 14:17 Asia/Kabul
  • عضو کمیته امنیت پارلمان عراق: آمریکا هیچ نقشی در ایجاد امنیت برای عراقی‌ها ندارد

عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: نظامیان آمریکایی هیچ نقشی در برقراری امنیت در عراق نداشتند.

به گزارش شبکه خبری العالم، «علی الغانمی» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق روز پنجشنبه  با تاکید بر نَبود هرگونه توافقی برای ایجاد پایگاه‌ نظامیان آمریکایی در خاک عراق گفت: پیش از این، حدود ۲۵۰ هزار نظامی آمریکایی در خاک عراق بودند که با توافق راهبردی بغداد - واشنگتن، نظامیان آمریکایی مجبور به ترک خاک عراق  شدند.
الغانمی تصریح کرد، عراق با کمک نیروهای امنیتی و الحشد الشعبی توانست بر گروه تروریستی داعش غلبه و از شرایط سخت و دشوار عبور کند اما برخی فراکسیون‌های سیاسی و طرفدارانشان نسبت به خروج نیروهای آمریکایی که هیچ نقشی در ایجاد امنیت در عراق نداشتند، جبهه گیری می‌کنند.
«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق هم در روزهای اخیر رایزنی‌های فشرده‌ای با مقامات منطقه‌ای و غربی برای بررسی موضوع اخراج نظامیان آمریکایی از عراق داشته است.
در پی ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب الرئیس سازمان بسیج مردمی عراق (حشد الشعبی) توسط دولت تروریست‌ آمریکا در بغداد، نمایندگان پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق را تصویب کردند.

کلیدواژه