معامله قرن؛ بخشی از تلاش‌های آمریکا برای نابودی فلسطین
(last modified 1398-11-14T05:19:11+00:00 )
دلو 14, 1398 09:49 Asia/Kabul
  • معامله قرن؛ بخشی از تلاش‌های آمریکا برای نابودی فلسطین

عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تاکید کرد، معامله قرن بخشی از تلاش‌های آمریکا در راستای نابودی مساله فلسطین و مشروعیت‌ بخشی به رژیم اشغالگر صهیونیستی در منطقه است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «اسامه حمدان» عضو ارشد جنبش حماس شامگاه یکشنبه گفت: آمریکا به دنبال چشم پوشی فلسطینیان از حقوق خود و از بین بردن وحدت و یکپارچگی آنها و تقویت رژیم صهیونیستی است.

حمدان تصریح کرد، طرح معامله قرن دوامی نخواهد داشت و کسانی که گمان می‌کنند همسویی با طرح «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا جایگاه بهتری را برایشان در منطقه رقم می‌زند، کاملا در اشتباه هستند. 

عضو ارشد حماس، همه امت اسلامی و عربی را به یکپارچه‌سازی تلاش‌ها جهت مقابله با رژیم صهیونیستی و پایان دادن به اشغالگری این رژیم در سرزمین فلسطین فراخواند.

حمدان همچنین بر ضرورت تحقق وحدت ملی فلسطین جهت مقابله با معامله قرن و دیگر توطئه های پیش رو تاکید کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌ شنبه گذشته به همراه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح نژادپرستانه معامله قرن رونمایی کرد. 

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، واگذاری 30 درصد از کرانه باختری به اسرائیل، مخالفت با بازگشت آوارگان فلسطینی به کشورشان و خلع سلاح کامل فلسطین از مهمترین مفاد طرح معامله قرن است.

کلیدواژه