حوت 27, 1398 15:41 Asia/Kabul
  • شکایت عراق از آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد

وزارت امور خارجه عراق از آمریکا به دلیل بمباران پایگاه های ارتش و نیروهای نظامی عراق به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.

جنگنده‌های آمریکایی بامداد جمعه، پایگاه های سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" و ارتش این کشور در چهار استان صلاح الدین، بابل، بصره و کربلا را بمباران کردند.در این حمله  3 نیروی امنیتی عراقی کشته و 7 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا؛ وزارت امور خارجه عراق امروز (سه شنبه) در نامه ای  شکایت رسمی خود را از حملات اخیر آمریکایی ها به ویژه هدف قرار دادن  فرودگاه بین المللی کربلا به شورای امنیت سازمان ملل ارایه کرد.

دبیرخانه عمومی عتبه مقدس امام حسین (ع) در عراق نیز در نامه‌ای به نمایندگی سازمان ملل دراین کشور خواستار تشکیل هیأتی برای بازدید و مستند سازی از  تجاوز هوایی آمریکا به  فرودگاه بین المللی کربلا شد.

عتبه مقدس امام حسین (ع) در این نامه تاکید کرد، فرودگاهی که توسط آمریکا هدف تجاوز آشکار و نقض حاکمیت عراق قرار گرفت، برای اهداف غیرنظامی و خدمت به شهر کربلا است و بر خلاف ادعای آمریکا هیچ سلاح یا تجهیزات نظامی در آن وجود ندارد.

حمله آمریکا به مناطق مختلف عراق در شرایطی است که نمایندگان پارلمان عراق پنجم ژانویه، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کردند.

کلیدواژه