سرطان 31, 1399 18:28 Asia/Kabul
  • سرقت آثار باستانی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی

سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) با انتشار فیلمی از سرقت آثار باستانی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، این اقدام را جنایت جنگی خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «حنان عشراوی» عضو کمیته اجرایی ساف امروز سه شنبه از جامعه جهانی و نهادهایش از جمله سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) خواست به مسؤولیت خود عمل کرده و از میراث فلسطین حفاظت کند.

عشروای گفت: این اقدامات در چارچوب سیاست رژیم صهیونیستی برای غارت‌های سیستماتیک آثار فلسطینیان انجام می شود و بیانگر رویکرد قلدرمآبانه و غارتگر این رژیم است.

عضو کمیته اجرایی ساف تاکید کرد، رژیم صهیونیستی با کنترل غیرقانونی اماکن باستانی، آثار باستانی و سرقت آنها به شکل برنامه ریزی شده برای نابودی موجودیت فلسطین و محو تاریخ، تمدن و هویت ملت فلسطین تلاش می‌کند و این اقدامات جنایت جنگی است و نباید بدون مجازات باقی بماند.

عشراوی تصریح کرد، رژیم صهیونیستی طی دوره گذشته تعدادی از اماکن تاریخی، باستانی و مذهبی فلسطین را هدف گرفته است  و بارها به شهرک سبسطیه در استان نابلس یورش برده و تلاش کرده است بر آثار باستانی این منطقه کنترل یابد.

تخریب آثار باستانی فلسطینیان نیز از جمله سیاست های رژیم صهیونیستی برای یهودی سازی کامل سرزمینهای فلسطینی است؛ مسجد الاقصی، مسجد قبة الصخره، دیوار البراق و کلیسای رستاخیز از جمله این آثار تاریخی هستند.

کلیدواژه