اسد 18, 1399 11:22 Asia/Kabul
  • هشدار سازمان ملل درباره اوضاع بد انسانی در یمن

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کرد: یمن همچنان در بدترین شرایط انسانی در جهان قرار دارد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره؛ «فرحان حق» درباره قربانیان حمله اخیر سعودی ها به یمن گفت: همکاران ما در زمینه امور بشردوستانه می گویند در حمله هوایی جنگنده های سعودی به استان الجوف، 9 کودک کشته و هفت کودک دیگر و دو زن نیز زخمی شدند.

«لیز گراندی»مسئول دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در یمن نیز به خانواده های قربانیان این حمله هوایی رژیم سعودی که جان نزدیک به 10 کودک را گرفت، تسلیت گفت.

لیز گراندی تاکید کرد که مسئولیت اصلی دو طرف درگیری در یمن، باید تلاش حداکثری برای محافظت از غیرنظامیان و تامین نیازهای اساسی آنان باشد، یمن همچنان در بدترین بحران انسانی در جهان به سر می برد و حدود 24 میلیون نفر در این کشور به یکی از انواع کمک های بشردوستانه نیاز دارند.
رسانه های وابسته به جنبش انصار الله یمن شمار غیرنظامیان قربانی حمله هوایی ائتلاف سعودی-اماراتی در استان الجوف شمال یمن را تا 20 کشته گزارش کرده اند که در میان این کشته ها، کودکان و زنان نیز دیده می شوند.

عربستان‌‌ با حمایت آمریکا، امارات و چند کشور دیگر از مارس 2015 اقدام به حمله  نظامی به یمن و محاصره این کشور کرده که تاکنون به کشته شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

کلیدواژه