اسد 26, 1399 08:18 Asia/Kabul
  • برقراری روابط رسمی امارات با اسرائیل؛ تایید ظلم و ستم علیه مردم مظلوم فلسطین
    برقراری روابط رسمی امارات با اسرائیل؛ تایید ظلم و ستم علیه مردم مظلوم فلسطین

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی، برقراری روابط رسمی دولت امارات با اسرائیل و عادی سازی آن را پشت کردن به آرمان فلسطین، خیانت به امت اسلامی و تایید ظلم و ستم علیه مردم مظلوم فلسطین دانست.

در پی تلاش‌های «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا برای تسهیل روند عادی‌سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی، پنج شنبه گذشته ابوظبی و تل‌آویو طی توافق‌نامه‌ای بر سر عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند.

«علی‌اکبر ولایتی» دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی روز شنبه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی یادآور شد: بررسی تحولات هفتاد سال گذشته بیانگر شکست از پیش تعیین شده برقراری روابط با رژیم صهیونیستی است.

 دبیرکل مجمع بیداری اسلامی تصریح کرد: پس از شکست مفتضحانه طرح معامله قرن و ناکامی آمریکا و ایادی آن در به زانو درآوردن مقاومت در ایران، عراق، سوریه، لبنان و یمن، سازش کنونی در واقع کنار رفتن نقاب از چهره نوکران آمریکا در منطقه است و آنچه اماراتی ها انجام دادند، خوش‌رقصی انتخاباتی برای ترامپ و نتانیاهو است.

ستادکل نیروهای مسلح ایران نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: تلاش‌ها برای خیانت به به آرمان فلسطین و مردم مظلوم این کشور نه‌تنها تاکنون به ثمر نرسید، بلکه امروز جوانان مبارز فلسطینی با الهام از مبارزان گذشته، پرچم حق‌طلبی، تظلم‌خواهی و آزادی فلسطین را پرشورتر از گذشته به اهتزاز درآورده‌اند.

دبیرخانه دائمی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین مجلس شورای اسلامی ایران هم با تاکید بر اینکه عادی سازی روابط بین ابوظبی و تل آویو فاقد هر گونه وجاهت، اعتبار و تاثیر گذاری در جهان اسلام است، خاطرنشان کرد: فلسطین و مقاومت بزرگتر از آن است که با چنین اقدامات خیانت بار و ذلیلانه ای آسیب ببیند و روند پیروزی آنها متوقف شود.

 

کلیدواژه