ترکیه عادی‌سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد
(last modified Sat, 12 Sep 2020 04:29:13 GMT )
سنبله 22, 1399 08:59 Asia/Kabul
  • ترکیه عادی‌سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی را محکوم کرد

برون مرزی- وزارت خارجه ترکیه بامداد شنبه با صدور بیانیه‌ای اقدام بحرین در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه‌ ضمن محکوم کردن اقدام بحرین در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تصریح کرد، این اقدام منامه ضربه جدیدی به تلاش‌ها برای دفاع از آرمان فلسطین وارد خواهد کرد.

در بیانیه وزارت خارجه ترکیه تاکید شده است، این اقدام، اسرائیل را به ادامه رویه‌های نامشروع در قبال فلسطین و تلاش‌هایش برای دائمی‌ کردن اشغال اراضی فلسطینی، ترغیب خواهد کرد.

"دونالد ترامپ"، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه شب از عادی سازی روابط میان بحرین و رژیم صهیونیستی خبر داد.

ترامپ در توییتر اعلام کرد، بحرین و اسرائیل بر سر عادی سازی کامل روابط  به توافق رسیده‌اند.

این توافق با انتقادات گسترده در جهان اسلام مواجه شده است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" با محکوم کردن این  اقدام رژیم آل خلیفه تاکید کرد، توافق بحرین و اسرائیل بر سر عادی‌سازی روابط اصراری است بر اجرای بندهای معامله قرن که به دنبال نابودی آرمان فلسطین است.

"داوود شهاب" مسئول دفتر اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ضمن محکوم کردن اقدام رژیم آل خلیفه در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تصریح کرد، این توافق نشان دهنده سرسپردگی رژیم بحرین به آمریکاست.

جمعیت اسلامی الوفاق بحرین هم با محکوم کردن این اقدام رژیم آل خلیفه تصریح کرد، مردم بحرین آرمان فلسطین را فراموش نخواهند کرد.

13 اوت نیز در پی تلاش‌های "ترامپ" برای تسهیل روند عادی‌سازی روابط  رژیم های عربی با رژیم صهیونیستی،  امارات و اسرائیل  بر سر عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند.

در ماه‌های اخیر روند عادی‌سازی روابط برخی رژیم های عرب منطقه با اسرائیل شدت گرفته است.

تلاش رژیم های عربی برای عادی سازی روابط با اسرائیل در حالی است که رژیم صهیونیستی سال‌ها است علاوه بر سرکوب فلسطینیان بسیاری از مناطق عربی- اسلامی را اشغال کرده است.

 

کلیدواژه